Forum

Symposium 'van klank naar muziek' - Lichtenberger Methode - 31 oktober 2015

Maarten Rienks Avatar van: Maarten Rienks Lid sinds 02-10-2014

Geplaatst op 21-09-2015 16:39:19 uur

Dit tweede symposium rond de Lichtenberger Methode is gewijd aan de vraag hoe je vanuit het zingen van losse tonen tot muziek kan komen. Het is een vraag die veel zangers in de Lichtenberger praktijk bezig houdt. Wat betekent de methode voor mijn uitvoeringspraktijk? Waar vind ik de ruimte in mijn koor om zo te zingen? Op deze vragen en meer proberen we tijdens dit tweede symposium antwoord te vinden. Ervaren collega's, pedagogen en uitvoerende musici, belichten verschillende invalshoeken van de Lichtenberger Methode, in theorie en praktijk. Naast de plenaire sessies worden workshops aangeboden.

Het symposium is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in de Lichtenberger Methode.

Programma

Ochtend

Maarten Rienks, Voorbij performance

Saskia Martens, Over tekst en klankbeleving

Niels Kuijers, Werken aan koorklank

Priske Dehandschutter, Over Zingen en Zijn

Middag

Groepssessies

Christina Völtl, Van [a] naar aria

Hank Malinowski, Vrij van woorden

Aanmelden

Je kan je aanmelden door een bericht te sturen met vermelding van je naam, telefoonnummer naar info@stemklank.nl .

Het symposium begint om 9:30 (inloop vanaf 9:00) en eindigd om 16:00, waarna er gelegenheid is om samen een drankje te nuttigen. Deelname kost 95,- Euro.

Het symposium vindt plaats in het Atrium van COS, Helenastraat 8, Den Haag.

Reageer

Je kan alleen reageren als je geregistreerd en ingelogged bent.

Nieuws

De Pyramide van september 2017

02-10-2017

staat weer vol muzieklessen, o.a. over de Kinderboekenweek. www.gehrelsonline.nl...

Lees meer

Voor alles een liedje

22-09-2017

Redactielid Tineke Vlaming en oud-redactielid Saskia Beverloo hebben een liedbundel...

Lees meer
Archief