Coöperatief leren in muziek (2)

Coöperatief leren in muziek (2)

Veel en actief luisteren naar muziek verrijkt het vermogen tot Voorbeelden van sfeerkaartjes: muzikale waarneming. Luisteren naar muziek gebeurt met grote delen van het menselijke systeem. Luisterervaringen genereren hersenactiviteiten die parallel lopen...


U moet ingelogd zijn als 'lid' om dit onderdeel te kunnen bekijken.
Log in




Twee emmertjes water halen

Twee emmertjes water halen

De meeste kinderliedjes hebben geen diepere betekenis.Er staat wat er staat. Maar er zijn ook kinderversjes die wel meer betekenen dan ze in eerste instantie laten aanzien.


Bekijk

Pyramide

Voor iedereen


Op bezoek bij Ellen & Ellen

Op bezoek bij Ellen & Ellen

"Zeg, moeten we niet eens iets met Boomwhackers?" Deze vraag stelde de redactie van de Pyramide zich. Steeds vaker lezen en horen we iets over Boomwhackers: op onderwijsbeurzen en in advertenties van muziekwinkels. Het is kleurig en vrijwel...


U moet ingelogd zijn als 'lid' om dit onderdeel te kunnen bekijken.
Log in




Lekker zingen met juf Nanda

Lekker zingen met juf Nanda

Dat juf Nanda Collins geen noot kan lezen, weerhoudt haar er niet van om elke dag zonder schroom met haar bovenbouwklas te zingen. Op basisschool de Zwanenbloem in Zwaanshoek trekken de leerlingen van combinatiegroep 6 / 7 dus dagelijks hun kelen open....


U moet ingelogd zijn als 'lid' om dit onderdeel te kunnen bekijken.
Log in




Coöperatief leren in muziek (1)

Coöperatief leren in muziek (1)

Coöperatief leren in muziek stimuleert het samenwerking van leerlingen. Door muzikale interactie zijn de kinderen actief, creatief en muzikaal betrokken. Coöperatief leren geeft positieve effecten zoals meer motivatie, vergroten van sociaal...


Bekijk

Pyramide

Voor iedereen


Nieuws

Zing Honderduit

05-12-2018

 
 
 
 
 
 
  Lees meer

Ella het swingende eendje

25-11-2018

Een andere nieuwe uitgave is die van Susan Overmeer en Myriam Berenschot, het pr...

Lees meer
Archief