Muziekeducatie en improviseren (2)

Pyramide, september 2007

Auteur: Ria Frowijn

Muziekeducatie en improviseren (2)

Dit is het tweede artikel dat het resultaat weergeeft van het Utrechtse Proposoproject Muzikant naar de Klas (2003-2005). Studenten van de muziekvakopleiding, pabo-studenten, docenten van muziekscholen en conservatoriumdocenten hebben 2 jaar onder leiding van Hanno Tomassen in verschillende formaties en contexten samengewerkt rond het thema improviseren. Werd in het eerste artikel (Pyramide 60-05) de visie op het improviserend ontwerpen uitgelegd, in dit tweede artikel wordt de praktijk van de warming-up en de startformules toegelicht.


Nieuws

Bezoek Gary McPherson aan het Koninklijk Conservatorium

17-10-2019

Gary McPherson, expert in muziekeducatie bij uitstek, geeft op dinsdag 26 november...

Lees meer

Meer Muziek in de Klas Workshops

06-10-2019

Ben jij groepsleerkracht, vakspecialist muziek of vakleerkracht muziek en wil jij...

Lees meer
Archief