Muziekeducatie en improviseren (2)

Pyramide, september 2007

Auteur: Ria Frowijn

Muziekeducatie en improviseren (2)

Dit is het tweede artikel dat het resultaat weergeeft van het Utrechtse Proposoproject Muzikant naar de Klas (2003-2005). Studenten van de muziekvakopleiding, pabo-studenten, docenten van muziekscholen en conservatoriumdocenten hebben 2 jaar onder leiding van Hanno Tomassen in verschillende formaties en contexten samengewerkt rond het thema improviseren. Werd in het eerste artikel (Pyramide 60-05) de visie op het improviserend ontwerpen uitgelegd, in dit tweede artikel wordt de praktijk van de warming-up en de startformules toegelicht.


Nieuws

Aansluiting bij Creatieve Coalitie

10-06-2020

In mei heeft Gehrels Muziekeducatie zich aangesloten bij de Creatieve Coalitie.

Lees meer

Landelijke Professionaliseringsdag

04-06-2020

Op zaterdag 19 september organiseert Gehrels Muziekeducatie in samenwerking met de...

Lees meer
Archief