Een ritmisch geheim en roddelen met ritmes

Pyramide, september 2007 Groep 7 - 8

Auteur: Ellen de Vugt-Jansen

Een ritmisch geheim en roddelen met ritmes

Al zou je dit niet direct denken, communicatie en het hebben van een geheim gaan goed samen. Want hoe ga je met een geheim om? En .... kun je een geheim wel bewaren? Is een roddel een geheim of is slechts het roddelen geheimzinnig? Als het hebben van een geheim of het geheimzinnig doen het onderwerp van een muziekles is, dan kun je dit letterlijk nemen door bijvoorbeeld te werken met verhalen (al dan niet over muziek). In deze les is het een muzikaal geheim een ritme-geheim. De les begint met twee ritmische spelletjes, waarbij communicatie, het hebben van een geheim en werk en met de getallen 2 en 3 centraal staan.Vervolgens wordt het Caribische lied GOSSIP, GOSSIP ritmisch begeleid. Tenslotte ontwerpen de kinderen roddelritmes waarbij het muzikaal communiceren terugkomt.


Nieuws

Heb jij je al aangemeld voor de landelijke professionaliseringsdag?

11-02-2020

Op zaterdag 28 maart organiseert Gehrels Muziekeducatie in samenwerking met de KCZB...

Lees meer

In koor .... Natuurlijk

24-01-2020

Op zaterdag 28 maart organiseert Gehrels Muziekeducatie in samenwerking met de KCZB...

Lees meer
Archief